Maternični vrat

Nasveti 

Maternični vrat

Maternični vrat, se nahaja na vhodu v maternico, iz katere teče menstrualna kri skozi ozko luknjico v vaginalni kanal. Če greste s prsti v nožnico, otipate na koncu oblasto zatrdlino z jamico v sredini, podobno kot nosno konico. Vendar pa lahko pri nekaterih ženskah, maternični vrat leži bistveno nižje. Ponavadi leži maternični vrat relativno visoko v nožnici. Menstrualna skodelica pa je postavljena zelo nizko v vagini, tako, da je maternični vrat še vedno nad skodelico. Lahko se zgodi, da je maternični vrat precej nizko in sega v skodelico. Za razliko od tamponov, ki se vstavijo visoko v notranjost vagine, tik ob materničnem vratu.

Radi bi poudarili pravilni položaj menstrualne skodelice, ki je leži nizko v vagini.

Puščanje se pogoteje pojavi pri ženskah, katerih maternični vrat, se med menstruacijo postavi nižje, ali takrat, ko je menstrualna skodelica vstavljena previsoko v nožnico, poleg materničnega vratu, ali nad njim. Menstrualna skodelica lahko tudi povzroči pritisk na maternični vrat, kar povzroči nelagodje ali celo bolečino.

Najboljši način, da ocenimo položaj materničnega vratu je puščanje - če skodelica pušča, tudi če se je pravilno odprla, se prepričajte, da je skodelica občutno nižje od materničnega vratu. Pri nekaterih ženskah se maternični vrat ujema znotraj menstrualne skodelice.

Za mnoge ženske, pa se maternični vrat po porodu spusti, za druge pa preprosto leži nizko v vagini. Če ste pred kratkim rodile ali ste rodile več kot enkrat, morate krepiti mišice medeničnega dna s Keglovimi vajami. Ohranjanje teh mišic v formi je koristno pri uporabi menstrualne skodelice, kot tudi za preprečevanje inkontinence in izboljšanje spolnih odnosov.

Če še niste doživeli puščanja in niste našli lokacije materničnega vratu, niti ni treba poskušati. Ste ena izmed žensk, katerih maternični vrat leži tako globoko v nožnici, da ne vpliva na uporabo LaliCup skodelice na kakršen koli način.

 

Posebni pogoji

Ali lahko uporabljam LaliCup menstrualno skodelico, čeprav sem alergična na lateks?

Da, silikonsko menstrualno skodelico lahko uporabljate, tudi če ste alergični na lateks. LaliCup™ menstrualna skodelica je narejena iz medicinskega silikona, ki ne povzroča alergij, ker ne draži sluznice, ne vsebuje lateksa in je brez vonja. Obstaja mnogo vrst silikona, a silikon, iz katerega so izdelane LaliCup menstrualne skodelice, je preverjeno varen. Enak material se uporablja tudi v zelo zahtevnih medicinskih izdelkih. (srčne zaklopke in umetnih sklepi).

Imam dolge nohte. Ali lahko še vedno uporabljam LaliCup menstrualno skodelico?

Tudi z dolgimi nohti boste LaliCup menstrualno skodelico verjetno uporabljali brez težav. Ob prvi uporabi skodelice boste morali najti najboljši način za vstavljanje in odstranjevanje skodelice, ne da bi se pri tem popraskali. Dolgi nohti niso ovira za uporabo; vstavljanje in odstranjevanje skodelice ne bi smelo biti nič težje od drugih stvari, ki jih prav tako uspešno opravljate z dolgimi nohti. Pozorni bodite predvsem na to, da boste z dolgimi nohti morali posebej paziti na higieno. Področje za nohti je namreč posebej podvrženo zastajanju in rasti bakterij, zato morate pred uporabo menstrualne skodelice roke in zanohtje temeljito umiti.

Ali lahko oseba okužena z virusom HIV uporablja menstrualno skodelico brez nevarnosti okužbe?

Po mnenju AIDS koncila, lahko izperete okuženo kri v stranišče. Virus postane neučinkovit, kadar se zmeša z veliko količino vode. Če morate skodelico prazniti, kjer ni toalete (npr.v kampu), se prepričajte, da se kri prepoji z nekaj zemlje in preprečite stik z krvjo. Virus HIV se prenaša samo s svežo krvjo, na zraku bo virus umrl.

Keglove vaje

Preizkusite svoje mišice medeničnega dna

Poznamo nekaj enostavnih testov:

1. Test s prsti:  Umijte si roke in  se v postelji udobno usedite z rahlo razmaknjenimi nogami. Vstavite si dva prsta v nožnico in stisnite mišice medeničnega dna, pri tem si

predstavljajte, da poskušate zaustaviti vetrove iz črevesja.

Zaprite oči in se osredotočite na mišice presredka, ki se bodo skrčile in pri tem premaknile rahlo navzgor. Krčenje pravih mišic boste zaznali s prsti. Pri tem ne smete stiskati mišic stegen, zadnjice ali trebuha.

2. Stop test imenujemo test, ko poskušamo med uriniranjem zaustaviti curek urina.

Močnejše so mišice, hitreje in močneje lahko prekinemo curek. Pri resnejših težavah to

ne bo mogoče, zato ga v takih primerih ne priporočamo.

Stop testa ne delamo prepogosto! Največ 1 krat dnevno, še bolje 1 krat tedensko. V

začetku nam stop test pomaga pridobiti si predstavo o krčenju pravih mišic. Če izvajamo

vaje za krepitev mišic medeničnega dna samo med uriniranjem, lahko kasneje ta navada

moti spontano uriniranje in povzroča nepopolno praznjenje mehurja ali celo vnetje.

Ljudje smo bolj dojemljivi za slabe kakor dobre navade.

3. Ženske, ki imajo sproščene odnose s partnerjem, lahko moč in čas stiska pravih mišic

preverjajo tudi med spolnimi odnosi, tako da jim partner o tem poroča.

4. Svetujemo vam tudi, da pri rednem ginekološkem pregledu vprašate svojega ginekologa, ali znate stisniti prave mišice in ali je stisk dovolj močan.

 

Vaje za mišice medeničnega dna: (Keglove vaje)

REDNA VADBA

Z redno vadbo lahko te mišice dobro okrepimo in se izognemo prepogostih resnih operativnih posegov. Pokazalo se je, da od treh prizadetih dvema vadba zagotovo pomaga, seveda, če jo izvajate redno in pravilno. Priporočamo vsakodnevno,redno in stopnjevalno vadbo. Na začetku ne pretiravamo, ker lahko mišice preutrudimo in bi se bile zopet sposobne skrčiti šele čez čas.

 

1.vaja KRATKI STISKI

 

5 krat zaporedoma hitro stisnemo in spustimo mišice medeničnega dna, nato sledi odmor. To lahko nato večkrat ponovimo.

2. vaja DOLGI STISKI

Stiskamo mišice medeničnega dna neprekinjeno 5 sekund, nato sledi kratek odmor, tako da se mišice sprostijo.To večkrat ponovimo. Sčasoma lahko tudi podaljšujemo čas enkratnega stiska največ do 10 sekund.

 

Če so mišice šibke, je dobro izvajati vaje vsako uro, in sicer tako, da 1. vajo KRATKI STISKI in 2.vajo DOLGI STISKI ponovimo 3 do 5

krat, kar je skupaj tudi od 200 do 300 stiskov mišic medeničnega dna dnevno.

Vaje lahko delate kadarkoli in kjerkoli, ne da bo kdo to opazil. Nekatere ženske rade izvajajo vajo na glasbo doma ali pri urah aerobike, druge pri gledanju televizije, pomivanju posode, čakanju na avtobus ali podobno. Vsaka mora najti svoj način vadbe. Uspešnost vadbe se pokaže šele po nekaj tednih oziroma mesecih.

S kondicijo mišic medeničnega dna je tako, kakor z vsako telesno kondicijo. Pridobimo si jo počasi, izgubimo pa v zelo kratkem času, zato vam priporočamo, da vse življenje vzdržujete kondicijo življenjsko pomembnih mišic in s tem preprečujete marsikatero nevšečnost oziroma bolezen.

Preden dvignete težji predmet ali preden zakašljate, zavestno stisnite mišice medeničnega dna, da s tem preprečite uhajanje urina. Le s tako vajo si boste počasi pridobili kontrolo nad medeničnim dnom.

Poleg vadbe pazite tudi na normalno telesno težo, pijte najmanj 6 do 8 kozarcev tekočine na dan in ne hodite na stranišče »samo za vsak primer«.

Zadrževanje urina, vendar ne pretirano, je namreč tudi vaja za krepitev mišic medeničnega dna in mehurja.